Nov 9, 2011

Botezul, ritual de coşmar

Botezul ar trebui să fie unul dintre cele mai frumoase momente din viaţa unor părinţi.
Un eveniment deosebit de frumos care să rămână în amintirea tuturor celor iau parte la botez. 
Însă citesc tot mai des pe net despe cazuri nefericite în care pruncul era pe cale să se înece în cristelniţă fiindcă preotul îl scufundă cu totul în apă. 

Preoţii ăştia chiar nu învaţă nimic la facultatea aia de teologie? Înţeleg eu că ei se scot prin "aşa e ritualul", dar consider că botezul nu trebuie să fie un moment terifiant pentru bebe. Nu e de ajuns să îi pună puţină apă pe frunte, sau să îl scufunde doar pe jumătate? Din câte ştiu eu botezul se poate face prin scufundare, prin turnare şi prin stropire. De ce majoritatea preoţilor optează pentru scufundare şi nu ţin cont de dorinţele părinţilor?

Mă gândesc ce i-o trece prin capul acelei mici fiinţe când e scufundată iar şi iar şi iar în apă ... 

Anul trecut un bebe a murit în Republica Moldova din cauza botezului. Detalii aici 
Recent am citit despre două cazuri în care bebele aproape că s-a înecat  aici şi aici

Nu sunt împotriva botezului ... Sunt doar împotriva preoţilor care fac ce vreau pentru că ei ştiu mai bine şi fac asta de nu ştiu câţi ani şi pentru că aşa e ritualul.

P.S.
Eu am fost botezată iarna prin scufundare, iar în biserica era un ger de crăpau pietrele. Spre norocul meu nu am păţit nimic.

No comments: